Actiepunten

ACTIE PUNTEN:
Reisplan Zimbabwe reis  02-2010

Introductie
In de eerste maanden van 2010 zal er door Gayle, Drevis en André een reis worden gemaakt naar Zimbabwe. Deze reis kent meerdere doelstellingen die hieronder gemeld zijn. Het ligt in de bedoeling om zo veel mogelijk van deze doelstellingen te realiseren. Echter, alles is sterk afhankelijk van de omstandigheden en situaties ter plaatse. Verwacht wordt dat het veel op improviseren aan zal komen en gebruik te maken van de mogelijkheden, die zich ter plekke voordoen.

Contactpersonen ontmoeten en leren kennen

· Priscilla : laptop overhandigen met webcam
· Rabiya
· Baptistenkerk: pastoor Chipato
· Andere vrijwilligers
NB. André zal door middel van diverse korte tripjes, samen met Drevis en/of Gayle, het land beter leren kennen.

Controle activiteiten

· Lijst van kinderen
· Onaangekondigd tussen de middag naar de Baptistenkerk waar de kinderen eten en naar school gaan;
· Verschillende gezinnen bezoeken waar de kinderen wonen;

· Scholen
· Schoolgeld
· Uniformgelden
· Andere kosten

Ondersteunende activiteiten

· Bijeenkomst voor alle gezinnen organiseren, saamhorigheid, elkaar leren kennen, gezamenlijk maaltijd gebruiken;
· Vrijwilligers van de verschillende groepen samenbrengen. Gezamenlijke gesprekken voeren, doelstellingen en werkwijzen afstemmen;
· Communicatie tussen Zimbabwe en Nederland verbeteren door laptop uitleveren, webcam en Internet verbinding: Skype communicatie mogelijk;
· Foto- en video materiaal verzamelen ten behoeve van folders, website etc.;
· Kleding voor de kinderen uitdelen: inzamelen via contact André, gratis kleding.
· Gezinnen vitaminen supplementen uitreiken;
· In overleg met de mensen in Zimbabwe achterhalen waar de behoeften liggen voor wat betreft ondersteuning door de DSS vanuit Nederland;
· Solor cooking introduceren
· Carl:
· kleding voor verzorgster van Carl ;Inzameling door André
· uitreiken versterkende voeding;

Toekomst mogelijkheden
· Inzicht krijgen in scholingsmogelijkheden voor de kinderen, na het verlaten van de basis school. Een vervolg opleiding te kunnen bieden, die leiden tot financiële onafhankelijkheid, “small business” eventueel ondersteund met microkrediet.

Reis gegevens
· Vlucht geboekt
· Verzekering geregeld door iedereen zelf
· Verblijf in particuliere bewoning
· Vervoer: auto is beschikbaar gesteld. Brandstof zelf betalen.
· Inentingen: Hepatitis A, DTP, malaria tabletten, BiteBite; verklaring niet afkomstig uit gele koorts gebied.